L'ajuntament de Sentmenat commemora el dia 2 d'abril Dia de la conscienciació sobre l'autisme

Dimarts, 2 d'abril de 2024 a les 00:00

2 d'abril Dia de la conscienciació sobre l'autisme.

Sentmenat se suma un any més a la campanya de sensibilització entorn el Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme, el 2 d’abril. Per aquest motiu, la façana de l’Ajuntament s’il·luminarà de color blau aquest dia com a símbol de defensa dels drets de les persones amb autisme i les seves famílies. Des de l'ajuntament s'aposta per la inclusió en tots els seus àmbits, recentment també es van incloure pictogrames a la biblioteca municipal i es continuarà treballant en aquesta línia, de fet aquesta mateixa setmana es posarà en marxa la senyalització de passos de vianants amb pictogrames que afavoreixen l'autonomia i seguretat viària de les persones que tenen diagnosticat un Trastorn de l'Espectre Autista (TEA). Des de l'Ajuntament es valora molt positivament la feina feta per la Comissió per la Neurodiversitat I Diversitat Funcional https://afacansorts.com/comissio-diversitat/

La commemoració és una oportunitat per sensibilitzar la comunitat internacional amb la importància de fomentar la inclusió social de les persones afectades per trastorns de l'espectre autista (TEA), per tal que puguin gaudir d'una vida plena i gratificant. També es busca promoure espais per a la cohesió social, adaptats perquè les persones amb i sense autisme puguin interactuar i enriquir-se, afavorint el trencall d’estereotips.

Els TEA són alteracions del neurodesenvolupament que es caracteritzen per una afectació en la capacitat de comunicació i interacció social, la presència d’un patró de conductes repetitives, rigidesa de pensament i una desregulació de la manera com processen la informació que capten amb els sentits. Actualment, els TEA inclouen els diagnòstics anteriors d’autisme, el trastorn generalitzat del desenvolupament no especificat, i la síndrome d’Asperger.

Segons dades de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), aproximadament un de cada 100 infants pateix autisme arreu del món.

Darrera actualització: 02.04.2024 | 15:17