L'Ajuntament aprova modificar el Pla General d'Ordenació Urbana per limitar l'ús d'habitatge en les plantes baixes

Dilluns, 8 d'abril de 2024 a les 00:00

La mesura s'ha pres per dinamitzar el teixit comercial, evitant que es puguin fer més canvis d'ús de local comercial a habitatge a les plantes baixes del municipi.

En el darrer ple ordinari de Sentmenat, celebrat el dia 4 d’abril, es va aprovar per unanimitat la modificació puntual del Pla general d'ordenació urbana de Sentmenat per a la regulació dels usos d'habitatge i magatzem en les plantes baixes del nucli urbà.

De fet, amb l'objectiu de dinamitzar el comerç local i apropar el comerç a la ciutadania es limita el canvi d'ús dels locals comercials a ús d'habitatge, tant si tenen activitat comercial actualment com si no, és a dir, a tot el que ara veiem com un local comercial no es podrà fer un canvi d'ús a habitatges.

A més, es marca com a eixos prioritaris d'activitat comercial, que són la part més cèntrica de Sentmenat (just davant i darrere de l'Ajuntament, tota l'avinguda Anselm Clàvé, els voltants de l'Església i la primera línia de pisos de Can Palau, és a dir, els voltants de l'escola Can Sorts). En aquest cas, en les noves edificacions que es facin en aquest eix marcat com a prioritari es limita que els plantes baixes es destinin a ús d'habitatge o magatzem, a excepció de les parcel·les amb una façana inferior a 7 metres per garantir l'accés a l'habitatge, accés a garatge i local comercial, on llavors es prioritza l'aparcament.

Si la finca té molta profunditat, es podria fer habitatge al fons de la planta baixa sempre que quedi espai suficient per local comercial i la part d'habitatge estigui vinculada a l'habitatge de la planta superior.

Aquesta modificació té el seu origen una reivindicació dels comerciants del municipi i té el consens de totes les formacions polítiques de Sentmenat. Aquesta voluntat es confirma com a oportunitat per al poble de Sentmenat en el fet que per tal d'optimitzar aquesta nova estratègia de dinamitzar el comerç de proximitat i treballar per viure en un poble viu.

Darrera actualització: 08.04.2024 | 11:32