Senyalitzat el primer pas de vianants accessible per a persones amb dificultats cognitives o capacitats diferents.

Dijous, 11 d'abril de 2024 a les 00:00

Es tracta d'una iniciativa de la regidoria d'Educació de l'Ajuntament de Sentmenat que té per objectiu de senyalitzar, en una primera fase, els camins escolars i els passos de vianants que concentren els principals equipaments del poble

Sentemnat compta des d'aquest dimecres 10 d'abril amb el primer pas de vianants accessible per a persones amb dificultats cognitives o capacitats diferents (trastorn de l'espectre autista, entre d'altres). El consistori té previst senyalitzar a més punts del municipi. En una primera fase, es prioritza la senyalització dels passos de vianants inclosos en els camins escolars i es continuarà amb els passos de vianants que concentren els principals equipaments de la vila.

Consisteix en la inclusió de suports visuals mitjançant l'ús de pictogrames d'ARASAAC als passos de vianants no semaforitzats i que permeten a les persones usuàries de pictogrames ajudar-les a creuar i millorar la seguretat viària. Per aquest motiu, s'utilitza una seqüència pintada que qualsevol persona que s'apropi al pas ha de seguir abans de creuar (Para – Mira – Cotxe aturat – Creua).

A la senyalització d'aquest primer pas han assistit, entre d'altres, l'alcaldessa, Montserrat Rueda, la regidora de Seguretat,  el regidor de Qualitat de l'Espai Públic, la directora de l'Escola Can Sorts, la presidenta de l'AFA Can Sorts i una representant de la Comissió per la Diversitat.

Es tracta d'una iniciativa que se suma a la il·luminació de la façana en color blau de la setmana passada amb motiu del Dia de la conscienciació sobre l'autisme, el passat 2 d'abril.  En paraules de l'alcaldessa, "volem facilitar la comunicació i augmentar l'autonomia de persones amb dificultats cognitives o capacitats diferents a tot el poble de Sentmenat".

Darrera actualització: 11.04.2024 | 17:07